Isnin, 15 April 2013

Sahabat MAYA :)

Tanpa FACEBOOK , kami tak akan pernah kenal . nama dia IKHWAN , atau lebih dikenali dengn panggilan Wan Manjung . ok , mulanya titik persahabatan kitorg ni adalah masa kami awal2 tingkatan 4 , means dlm 2 thun lepas lah :) , kisahnya begini , satu hari , sekolah wan ni jadi tuan rumah untuk pertandingan sukan (KAT) , aku mula2 tegur dia kat facebook tny pasal bnda ni laa , aku terlibat dengn sukan tu , tp wan ni tak , xtually aku pon tak ingt sangat acano lah kitorg boleh rapat sangat ni :D haha ,
NAK dipendekkan cerita , lepas yg aku tegur pasal KAT tu kan , start tu kitorg rajin sangt tegor2 kat alam maya  ni , SUMPAH mesra macam kitorg dah lama kenal , bergurau senda lah , usik ngusik lah , memang mcm kawan yg betul2 dah kenal lama :) agak lama lepas tu kan , sampaii laa si wan ni mintak nombo aku , bukan ape , kitorg ni masing2 bosan lepas tu dah dua2 selesa berkawan gila2 mcm ni kan , haha , then aku pon kasi laa nombo kat dia , mesej punya mesej ,aku pun rajin laa kol dia ni time dok asrama dulu . rapat sangt , sampai iktiraf jadi BFF .
KENYATAANNYA wan ni pemalu orgnya , haha , tp SERIUS wan ni laa laki pertama Alam maya yg boleh aku percaya n layan mcm KAWAN aku betul2  :)
ONEDAY , aku ade g GERIK untuk kem akademik ni , aku under subjek BI sama pulak dengn budak kelas wan . aku ade sampaikan benda lah kat budak ni suruh past ke wan , haha , nasib baik lah sampai :) aku kasi wan surat , penuh dengan dakwat stapler bentuk WM kat surat tuh dengn kitchen bentuk GITAR hard rock cafe . dalam surat tu ape yg aku merapu pon tahh la , haha , tp yg aku ingt aku ade ckp "aku nak sangt2 jumpa kau" ....
then , Dalam tahun ni jugak , setelah lame kitorg mcm dah agak bz dengn hal masing2 ,kira dah mula jrg contact. ade satu mlm tu kitorg sama2 on9 , wan tnya aku pasai SKYPE , kesian aku KUNO taktau acano nak DOWNLOAD SKYPE :( haha , aku suh lah dia ajar , hahahah ,, kelakar gila mlm tu , sampai calling2 tau :D aleh2 , lappy aku buat hal mlm tu tak ley nk SKYPE , wan feed up gamaknya tunggu , tup2 ajak webcam je :D hahaha . kitorg PERTAMA KALI lah sembang secara yg tak berapa nak face to face tuhh :D haha , lama jugak lah kami gilo depn PC :') tp masa n internet tak mengizinkan kami jd gilo lama2 , kitorg pon STOP . itu lah yg berlaku selama perkenalan maya kami :')
KUASA ALLAH ,,
TANPA diduga , SABTU LEPAS KAMI AKHIRNYA JUMPA JUGAK :') dengan IZIN ALLAH ni semua . kebetulan family aku ke perak , sabtu mlm tu pulak Family aku ke teluk batik tengok konsert KLASIK . aku mesej lah wan ckp yg aku dekat teluk batik . ok , dia ckp mcmni , "8 sengah aku pergi . nnti aku sampai aku text kau" . time ni aku ingt dia main2 , tapi DIA BETUL2 DATANG . gila ! hahah , sumpah tak sangka jumpa akhirnya :') hahhaah , kami tibai je mlm tu , hahaha ,, mlm tu memang selebet la kan .  haha . kesah pulak kan ? hahah , tp sayang tak dpt tgkap gmbar pulak mlm tu disebbkan enset aku ni jeles ngn kami , so die habis bateri :( aku pakai enset adik aku je , gmbr nnti tak clear , so aku abaikan :/ haha . sampai kol 10 jugak kitorg lepak dua org time tuhh , siap blanja aku air lagi :D hahah , lupa nak cakap ....

THANKS WAN :) ade rezeki kita jumpa lagi ;) 

5 ulasan: