Ahad, 28 April 2013

-TEMUDUGA ASASI TESL-

Assalamualaikum ..
ok , as what i wrote about the TOPIC (ehh , terSpeakinng pulak) hahaha , hmm , firstly aku nk ckp yang aku dah selesai temuduga asasi TESL semalam (27 hb 4) macam ni cerita dia , aku anggap aku dapat Temuduga sebab REZEKI . Alhamdulillah . sebenarnya aku tak expect pon yg aku akan dpt temuduga ni . kawan2 aku suruh semak keputusan temuduga , dorang yg bagi link kat aku , aku klik n key in I/C then.. "TAHNIAH , anda telah berjaya untuk blablablabla..."
Alkisah...
2 hari tak tidur sebab aku takut sgt nk temuduga . asyik dating dengan KAMUS n google translate je :p hehehh .. aku asyik terbayang-bayang yg aku kat uitm tu sambil ditemuduga . sebab aku memang tak pernah diTEMUDUGA . walau sekali pon , memang tak pernah . hmmm , bila tarikh keramat tu tiba kan , aku bangun bukan main awal lagi , kol 5 bangun dahh :) haha , aku punya temuduga tu kat Uitm Shah Alam . tak jauh lah dr umah aku , tp 45 minit jugak lah.. sebab Fakulti tempat aku kene tu , kemain tersorokk lagi -_- sampai sesat2 aku haa .. hmmm , sampai sana pon dah pukul 8:39 . lambat 9 minit . aku bajet2 yg diorang mesti tak start lg , sekali tuuu rupa2nya calon2 semua dah masuk dewan dah n dah duduk tmpat masing n dah menjawab TEST PAPER dah.. (T,T) naseb baik lah 9 minit je lewat (tp tetap berharga masa tu) ..
SOALAN SUBJEKTIF dia SANGAT2 SUSAH !! High LEVEL . then soalan Essay dia tak susah . aku tibai2 je laaa , masa yg dia bg pon time tu 1 jam je , tp aku cuma dpt jwb 50 minit je :'(
lepas kitorang siap jawab tuu pulak , diorang bawak kitorang pergi bilik untuk temuduga . lepas check giliran , aku rasa lega sikit sebab aku kene nama second last , so boleh lah take time dulu kan :) tp bila lama2 tunggu penat pulak rasanya :/ hmm , aku kumpul semangat bila kawn2 yg dah lepas temuduga tu bg tips bila je dorg dah siap kene temuduga . ade yang menganga n muka tak puas hati bila keluar , ade yg muka happy , ade yg muka confident dpt n mcm2 laaaa , hahaha..
bila tiba giliran aku pulak , haaa ,DEBAR2 . panel tu 2 orang . sorang laki sorang pompuan . nasib baik dan Alhamdulillah lah diorang berdua sangat2 PERAMAH dan menyenangkan kepala otak aku :p
mcm2 jugak dia tnya , isu2 semasa dlm n luar negara . bg yg bnyak sijil2 sukan tu hati2 lah sebb mungkin dia akan tnya berkenaan dengn SUKAN . aku kena .
SOALAN2 yg aku kena =
1 ) ceritakan tentang diri awak
2) dia tengok essay yg aku dah buat masa test td then dia tny tntang essay tu (cerita pasal achievement nyg related dengn future)
3) isu2 semasa(dlm / luar negara)
4)idola sukan aku / describe idola tu . ape kene mengena idola dengan masa depan awak . kenapa jd IDOL awak .
lagi , aku lupa :p hehehh
jawab dengn tenang . senyum ngn panel tu . masuk bg salam :)
errr , kalau bab pakaian tu , mcm biasa lah untuk temuduga kan . janji kemas :) dia akan tengok penampilah kita .
THE END~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan